Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

"Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ἀπευθύνεται σ’ ὅλους καὶ μᾶς καλεῖ νὰ καρποφορήσουμε τὸ Χριστὸ μέσα μας". (Κυριακή του Σπορέως)



Ιωήλ Φραγκάκου
Μητροπολίτου Εδέσσης

« σπόρος στν  Λόγος το Θεο»

Πολλς φορς συνήθιζε ν μιλε  Κύριος μ παροιμίες καπαραβολές. Μι π’τς σπουδαιότερες παραβολς Του εναι κα τοῦ σπορέως κα εναι ατ πο κούσθηκε σήμερα στ εαγγελικὸ νάγνωσμα.νας γεωργς σπειρε τν σπόρο του στ χωράφι κι π’ τ τέσσερα μέρη το σπόρου τ τρία πο πεσαν πάνω στ δρόμο, στν πέτρα κα στ’ γκάθια χάθηκαν, ν τ τελευταο πο πεσε πάνω στν καλ γ καρποφόρησε σ να μέρος τριάντα τος κατό, σ’ λλο ξήντα κα σ’ λλο κατ (Μάρκ. 4,20). ς δομε πς καρποφορε  λόγος το Θεο:

 πεξήγηση τς παραβολς.  Κύριος ρμήνευσε τν παραβολκα επε πς  καλ γ εναι ατο πο χουν καλ κα γαθ καρδιὰ (Λουκ. 8,15), εναι ο νθρωποι ο «συνιέντες» (Ματθ. 13,23), εναι ατο πο κουσαν μ σοβαρότητα τ λόγο το Θεο, «οἱ παραδεχόμενοι» (Μάρκ. 4,20). λοι ατο δν πορρίπτουν τ φωνὴ το Θεολλ μ πολλ πομον κα πιμον καλλιέργησαν τὸ σπόρο το Θεο, γι’ ατ κι εχαν πλούσια καρποφορία. Ποι εναι ατ  καρποφορία;  λόγος το Θεο εναι  διος  Χριστός. Δν εναι πλς νας νθρώπινος λόγος πο κρύβει μέσα του μία θρησκευτικ εδηση, στω κα τν μεγαλύτερη  τν πιὸ συνταρακτική. Πίσω π’ τ νοήματα το Εαγγελίου κρύβεται  διος  Χριστός,  Υἱὸς το Θεο Λόγος Του. «Τεκνία μου, ος πάλιν δίνω, χρις ο μορφωθε Χριστς ν μν» (Γαλ, 4,19), τονίζει ὁ πόστολος Παλος. Πράγματι  Χριστός,  Λόγος το Θεο, σν μικρὸ βρέφος ναπτύσσεται μέσα στς καρδις τν νθρώπων. λλωστε ὁ διος  ησος επε πς μητέρα Του κα δέλφια Του εναι ατο ποὺ κον τ λόγο το Θεο κα τν φαρμόζουν στν ζω τους (Λουκ. 8,21).  φαρμογ το λόγου-ντολν το Θεο εναι διάψευστη μαρτυρία πς  Χριστς χει μορφωθε μέσα μας.

Πς καταλαβαίνουμε τν καρποφορία το λόγου το Θεο;

 γιος Συμεών,  Νέος Θεολόγος, φέρνει τ ξς παράδειγμα: Μία γυναίκα πο κυοφορε μέσα της βρέφος, στω κι ν ξωτερικ δν πάρχει κανένα σημεο τς κυοφορίας της  στω πς ο πόλοιποι νθρωποι δν ποψιάζονται πς μπορε ν χει κάποιο παιδ στὰ σπλάγχα της, ατ μως, πειδ κούει τ σκιρτήματά του, εναι πόλυτα βέβαιη τι χει παιδί. Τ διο κι  νθρωπος πο δέχθηκε μέσα του τ λόγο το Θεο· καταλαβαίνει πολ καλ τι χει μέσα του τ θρεπτικ σπέρματα το Θεο.

ς πομε μερικ παραδείγματα.νας νθρωπος πρν ν πιστεύσει στ Χριστ ταν γωιστής, ζηλιάρης, νήθικος κα φίλαυτος. Τώρα πο δέχεται μέσα του τ σπέρματα το κηρύγματος, ρχίζει νὰ παραδέχεται κτς π τν αυτό του κα τος λλους. μαρτήματα πο προηγουμένως τ θεωροσε σήμαντα, τώρα τ πολεμάει. ρχίζει ν κάνει λεημοσύνες κα καταβάλει σκληρς προσπάθειες ν κρατήσει μέσα του, μ τ βοήθεια τν μυστηρίων τς κκλησίας μας, τ φς κα τ χάρη το Χριστολλάζει ριζικ κα κατ τρόπο θαυμαστό. Ατ εναι  καρποφορία το θείου σπόρου.  πλήρης καρποφορία εναι ν δε τ Θε «καθς στιν» (Α΄ ω. 3,2).

 πόστολος Παλος στν πρς βραίους πιστολ κάνει λόγο γιτος «καλν γευσαμένους Θεο ρμα» (κεφ. 6,5). Δ μιλάει γιὰ κείνους πο κουσαν τ ρμα το Θεολλ τος γευσαμένους, ατος πο δοκίμασαν τν ησο Χριστό. ποιος κοινωνήσει –«μετφόβου Θεο, πίστεως κα γάπης»- τ σμα κα τ αμα το Κυρίου, γεύεται κα ασθάνεται μέσα του τ χαρ κα τν παρουσία το γίου Πνεύματος. ποιος κούει τ Εαγγέλιο νιώθει τν παρουσία τοῦ Θεο ντονα στ ζωή του. ποιος καλλιεργε τ λόγο το Θεοῦ σώζεται. Συμπεραματικ μπορομε ν πομε πς καρποφορία εναι τ ρήματα τς αωνίου ζως, τ ντάλματα τς θανασίας, ἡ παγγελία τς παλινζωίας, τ Εαγγέλιο τς Βασιλείας το Θεοἡ ασθηση το Παραδείσου, τ πρόσωπο το Χριστο πνευματικ ζωή.

 κκλησία σπείρει τ λόγο το Θεο κκλησία νοίγει στος πιστος τ δρόμο γι ν λθει  Χριστς μέσα μας. Κηρύσσει τν σταυρωμένο κα ναστημένο ησο Χριστό, ν  μαρτωλς κόσμος χει λλα κηρύγματα. Μέσα στν πολεμοχαρ κα μαρτωλποχή μας  κκλησία μς προτρέπει ν κούσουμε τ λόγο το Θεοῦ κα ν μετανοήσουμε· «Μετανοήσατε ον κα πιστρέψατε ες τὸ ξαλειφθναι μν τς μαρτίας» (Πράξ. 3,19). Στος νθρώπους τς ποχς μας πο χουν συνηθίσει ν κονε τ πι παράδοξα λόγια, νήθικα, μπαθ κα φιλάργυρα, φίλαυτα κα ντιχριστιανικά. Ὁ λόγος το Θεο πο εναι πλς κα συντετμημένος πευθύνεται σ’ λους μας κα μς καλε ν καρποφορήσουμε τ Χριστ μέσα μας. ς μν παραβλέψουμε τ λόγο το Κυρίου μας, λλ ς πιδείξουμε πομον κα ς προσφέρουμε λες τς ψυχικς δυνάμεις, γι ν τν αξήσουμε σο τ δυνατν περισσότερο κα τσι ν σωθομε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου