Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

Η αιμορροούσα: «ἡ τῆς γυναικὸς ἐπαινουμένη κλοπή» (Εδέσσης Ιωήλ)


Ιωήλ Φραγκάκου
Μητροπολίτου Εδέσσης


«γ γρ γνων δύναμιν ξελθοσαν π’ μο»

φιλάνθρωπη συμπεριφορ το Χριστο κα τ θαυμαστ ργα πο πιτελοσε γρήγορα διαδίδονταν στ λαό. ταν π.χ. πγε στ τελωνεο το Ματθαίου κα το ζήτησε ν τν κολουθήσει, τ γεγονς ατ κανε μεγάλη ντύπωση κα διαφημίσθηκε (Ματθ. 9,9). πίσης, ταν συγχώρησε τν μαρτωλ γυναίκα λέγοντας «φέωνται α μαρτίαι ατς α πολλαί, τι γάπησε πολ» (Λουκ. 7,47), δηλαδ «συγχωρονται ο πολλς μαρτίες της, γιατί γάπησε πολύ»· τ συμβν ατ προξένησε μεγάλη ντύπωση. κόμη πραγματικότητα πς Χριστς ποτ δν διωξε μαρτωλ οτε μίλησε σχημα σ κάποιον πο Το ζήτησε βοήθεια, ταν κάτι πο τ ξεραν πολλοί. Ατ τ εχε κούσει κα μία γυναίκα πο πασχε δώδεκα λόκληρα χρόνια π μία κατάσχετη αμορραγία. πειδ μως φοβόταν ν πάει εθέως ν τ ζητήσει π’ τ Χριστό, πγε κρυφ κα κούμπησε στν κρη το ματίου Του κι γινε καλά. Βγκε τότε δύναμη π’ τ Χριστ πο τν θεράπευσε τελείως. ς δομε τν προσωπικότητα ατς τς γυναίκας.

αμορροοσα γυναίκα

Νόμος τς Παλαις Διαθήκης παγόρευε στς γυνακες, πο πασχαν π’ τ γνωστ γυναικεα νοσήματα ν ναμειγνύονται μέσα στ πλθος κα ν παρακολουθον τς δημόσιες λατρεες το Ναο τς Συναγωγς. γυναίκα ταν γνωστ σ’ λους πς πασχε π’ ατν τν ρρώστια κα πρχε κίνδυνος, ταν θ παρουσιαζόταν μπροστ στ Χριστό, ο λλοι νθρωποι ν τν διωχναν σν μολυσμένη. Τ γεγονς τ ξερε κι ατή, γι’ ατ κα δν κάλεσε τν ησο στ σπίτι της. φ’ σον ταν «κάθαρτη», κανες δν πρεπε ν τν πλησιάσει. πίσης αμορροοσα δ στάθηκε οτε κα μακρι γι ν φωνάξει τ Χριστό, γιατί, πως λέγει Εθύμιος Ζιγαβηνός, «σχύνετο δημοσιεσαι τοιοτον πάθος», δηλ. ντρεπόταν ν κάνει φανερ μι τέτοια ρρώστια.


πίστη τς αμορροούσας

να λλο σημεο τς προσωπικότητας τς γυναίκας ταν πίστη της. πειδ εχε μεγάλη πίστη, σκέφθηκε ν κουμπήσει τ μάτιο το Χριστο κα ν γίνει καλά. Μπορε τ ροχα το Χριστο ν εχαν χάρη πάνω τους, πειδ ρχόντουσαν σ παφ μ τ ζωοποι σμα το Κυρίου, μως χρειαζόταν πίστη τς γυναίκας, γι ν μεταδώσουν ατ τν αματικ νέργεια. ς θυμηθομε τί γινε κατ τν καιρ τς Σταυρώσεως το Χριστο. Ο στρατιτες πο σταύρωσαν τν Κύριο, πραν τ μάτια κα τ χιτώνα Του μ τ γνωστ σ’ λους μας τρόπο. ν κουμποσαν τ ροχα το Χριστο, δν νιωσαν τίποτε. Τος λειπε πίστη. ντίθετα αμορροοσα γυναίκα μ τν πίστη της πρε τ χάρη το Θεο. τρόπος πο σκέφτηκε, δηλαδ ν κουμπήσει κρυφ τ μάτια το Χριστο γι ν γίνει καλά, μπορε ν ταν μι διότυπη πράξη, ς πομε μι κατηγόρητη «κλοπ» τς χάριτος το Θεο, λλ τ ξιζε. Θεοφάνης Κεραμες γράφει γι τν πράξη τς γυναίκας· « τς γυναικς παινουμένη κλοπή», δηλαδ κλοπ πο παινεται κα δν καταδικάζεται. Στ σημεο ατ φαίνεται πίστη τς γυναίκας. Τ ποτέλεσμα εναι γνωστό, θεραπεύτηκε πλήρως κα προσφωνήθηκε π’ τ Χριστ ς θυγατέρα Του· «θάρσει, θύγατερ, πίστις σου σέσωκέ σε» (Λουκ. 8,48).

πίστη δν εναι μαγικ γεγονς

γυναίκα το σημερινο Εαγγελίου χει πολλ ν μς διδάξει. Κατ’ ρχήν, τί πεθύμησε; Ν κουμπήσει τ κράσπεδο το ματίου το Χριστο. Τ διο ν κάνουμε κι μες. Ἐὰν θέλουμε, μπορομε χι πλς ν κουμπήσουμε τν ησο, λλ’ λόκληρο ν Τν τοποθετήσουμε μέσα μας. Μπροστά μας κα πάνω στν γία Τράπεζα ερίσκεται τ σμα το Κυρίου. Δν εναι πλς να ροχο, λλ τ διο τ Δεσποτικ σμα. καθένας μας χει κα κάποια σθένεια ετε ψυχικ ετε σωματική. Ο μώλωπες τς μαρτίας εναι μφανες στν ψυχή μας. ς προσέλθουμε μ πίστη στ γιο Ποτήριο. Ἐὰν τ μάτιο το Χριστο εχε τόση δύναμη, πολ περισσότερο τ διο τ σμα το Κυρίου. Ν προσέλθουμε χι πλς σν ν πρόκειται γι μία μαγικ τελετή, λλ μ πίστη κα καθαρ συνείδηση· μ τν πεποίθηση πς τ πάντα μπορε ν τ κατορθώσει χάρη το Χριστο. Κανες ποτ δν μπορε ν μς θεραπεύσει τς σθένειες ν μς συγχωρήσει τς μαρτίες παρ μόνον Χριστός. Τ αμα το Χριστο σκοτώνει τος «νδον σκώληκας», γράφει νας γιος.


ς ποκτήσουμε κι μες τν πίστη τς αμορροούσας, γι ν μπορέσουμε ν γιατρεύσουμε τ ποικίλα πάθη μας μ τ χάρη το Κυρίου ησο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου