Σάββατο 16 Απριλίου 2016

Δεν πίστευε στο Θεό, ούτε με την ψυχή, ούτε με το σώμα.


Μητροπολίτου Σουρόζ Αντωνίου (Bloom)
16.4.2000

βδομάδα μ’ βδομάδα νοιώθουμε τι πλησιάζουμε λοένα τν νδοξη νάσταση το Χριστο. Κα μς φαίνεται τι κινούμαστε γρήγορα, π Κυριακ πρς Κυριακή, πρς τν μέρα πο κάθε φόβος, κάθε φρίκη θ χαθε.

Κι μως τόσο εκολα ξεχνμε τι πρν φτάσουμε τν μέρα τς νάστασης, πρέπει μαζ μ τν Χριστό, μαζ μ τος ποστόλους Του, ν βαδίσουμε τν δ τς Σταύρωσης. «δού, ναβαίνομεν ες εροσόλυμα κα Υἱὸς το νθρώπου θ παραδοθ ες χερας νθρώπων, κα θ Τν σταυρώσουν, κα τν τρίτην μέραν θ ναστηθε». λοι ξέρουμε τι θ ναστηθε, λλ χουμε πότε ναρωτηθε πς γύρισαν ο μαθητές Του στν ερουσαλήμ, ξέροντας τι Σταύρωση ταν κοντά; Κινονταν φοβισμένοι. Δν εχαν ριμάσει τόσο, στε ν εναι κενοι πο κα τν ζωή τους θ διναν γι ν διαδοθε τ μήνυμα το Εαγγελίου. Κινονταν μ φόβο. ταν Χριστς τος επε ν γυρίσουν στν ερουσαλήμ, τν πόλη πο εχε ρνηθε τν Χριστό, βάζοντας τν ζωή Του σ κίνδυνο, κενοι Το επαν: «ς μν πμε..», κα μόνον νας μαθητής, Θωμς, επε: «..χι. ς πμε μαζί Του, κι ς πεθάνουμε μαζί Του…»

μαθητς εναι κενος, πο νόητα πιστεύω, νομάσαμε πιστο: μόνος πο δν ταν τοιμος ν δώσει τν μπιστοσύνη του, τν πίστη, τν ζωή του, τ αμα του, χωρς βεβαιότητα. λλ καρδι του ταν νεπιφύλακτα δοσμένη στν Χριστό. Πόσο πέροχο ν εναι κάποιος νας τέτοιος νθρωπος! λλ κα ο πόλοιποι μαθητς δν θ γκαταλείψουν τν Χριστό. Θ βαδίσουν μαζί Του πρς τν ερουσαλήμ.

χουμε σήμερα κόμα τ παράδειγμα νς νθρώπου πο ζοσε μι τραγωδία πρν συναντήσει τν Χριστό. Εναι Μαρία Αγυπτία. ταν μαρτωλή. ταν πόρνη. Δν πίστευε στν Θεό, οτε μ τν ψυχή, οτε μ τ σμα. Δν εχε σεβασμ σ ατ τ σμα πο Θες χει δημιουργήσει, οτε σ’ ατ τν ψυχή. Κι μως ρθε, μ τραγικ τρόπο, ντιμέτωπη μ τ γεγονς τι δν πρχε τρόπος ν τς πιτραπε εσοδος στν Να κτς ν πέρριπτε τ κακ κα διάλεγε τν γνότητα, τν μετάνοια, τν νέα ζωή.

ς συλλογιστομε τος μαθητς πο σχεδν κέτεψαν τν Χριστ ν μν πιστρέψει στν ερουσαλήμ, πειδ ερουσαλμ ταν μι πόλη που λοι ο προφτες εχαν πεθάνει, δν θελαν ν πεθάνει Χριστός, κα φοβόντουσαν. ς ναρωτηθομε πόσο τος μοιάζουμε. ς ναρωτηθομε ελικριν σήμερα πόσο μοιάζουμε χι στν σία Μαρία τν Αγυπτία - τν Μαρία πο εχε ζήσει τν ζω της σύμφωνα μ τος τρόπους κα τς πιθυμίες της, παρασυρόμενη π’ λους τος πειρασμος το σώματος κα τς ψυχς· κα μία μέρα συνειδητοποίησε τι στν κατάσταση πο ταν δν μποροσε ν εσέλθει στν να το Θεο.

Πόσο εκολα μπαίνουμε μες στ να, ξεχνώντας τόσο εκολα τι κκλησία εναι να μικρ κομμάτι το κόσμου ποος χει πιλέξει ν ζε ποκομμένος π τν Θεό, πο χει πορρίψει τν Θεό, χει χάσει τ νδιαφέρον του γι’ Ατόν• κι τι ο λίγοι πιστο δημιουργήθηκαν π τν Θε σν καταφύγιο - ναί, κκλησία εναι πληρότητα το Παραδείσου, κα τν δια στιγμ να τραγικ καταφύγιο, τ μόνο μέρος πο χει δικαίωμα ν βρίσκεται Θες πειδ εναι καταζητούμενος. Κι ταν ρχόμαστε δ, μπαίνουμε στ βασίλειο το Θεο. Θ πρέπει ν ρχόμαστε μ μία ασθηση δέους χι πλ ν περπατμε κε πως σ’ να λλο μέρος, λλ σ’ ναν τόπο πο εναι δη τ Βασίλειο το Θεο.

ν εχαμε ατν τν διάθεση, ταν ρχόμαστε στν πόρτα τς κκλησίας, θ μπορούσαμε ν εμαστε, ν κα σήμαντοι, σν τν Μαρία τν Αγυπτία. Θ σταματούσαμε κα θ λέγαμε, «πς μπορ ν μπ στν ναό;» Κα ν τ κάναμε ατ λόψυχα, μ μι καρδι συντετριμμένη, μ μι ασθηση τρόμου π τ γεγονς τι εμαστε τόσο μακρυ π τν Θεό, τόσο ξένοι, τόσο πιστοι, τότε θ νοιγαν ο θύρες, κα θ βλέπαμε τι δν βρισκόμαστε πλ σ’ ναν μεγάλο χρο περιτριγυρισμένο π τοίχους, λλ βρισκόμαστε σ’ ναν τόπο πο εναι Παράδεισος το Θεο πο λθε στν γ.

ς μάθουμε π ατ τν μπειρία τί σημαίνει ν προχωρμε βμα-βμα πρς τν νάσταση, πειδ γι ν φτάσουμε στν νάσταση πρέπει ν περάσουμε μέσα π τν Γολγοθ, πρέπει ν περάσουμε π τν τραγωδία τς Μ. βδομάδας κα ν τν κάνουμε δική μας, μετέχοντας μ τν Χριστό, τος μαθητές Του κα τ πλήθη λόγυρα, στν φόβο, στν τρόμο ατο το γεγονότος· κι πίσης ν τ ζήσουμε σν μι φωτι πο θ κατακάψει ,τι εναι ετελς γι τν Θε κα θ μς καθαρίσει. Κι σως μία μέρα, ταν φωτι θ χει κατακάψει ,τι δν εναι ξιο γι τν Θεό, καθένας π μς σως γίνει μι εκόνα τς φλεγομένης βάτου, πυρακτωμένης π τν θεία φλόγα κα μ καιομένης, πειδ θ εχε πομείνει σ μς μόνο ,τι θ πιβίωνε π τν θεϊκ φωτιά. μήν.


πόδοση Κειμένου: www.agiazoni.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου