Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Στο νέο ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ της Κυριακής 3 Μαρτίου "Ένας ρώσσος Άγιος σε ελληνικό Μοναστήρι" (video)




Αυτή την Κυριακή στις 10.30 π.μ. στο νέο "Αρχονταρίκι" ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος συνομιλεί με τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Σαγνατά Βοιωτίας Αρχιμ. Νεκτάριο Αντωνόπουλο με θέμα: "Ένας ρώσσος Άγιος σε ελληνικό Μοναστήρι" στην ΕΤ-1.

Επιστρέφει το «Αρχονταρίκι» στην Κρατική τηλεόραση


Δύο χρόνια μετά την αναστολή της προβολής της, η εκπομπή «Αρχονταρίκι» της Δημόσιας Τηλεόρασης, με παρουσιαστή τον Σεβ. Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο, επανέρχεται στους τηλεοπτικούς δέκτες, με απόφαση της νέας διοίκησης της ΕΡΤ.

Επικειμένης της επανέναρξης της εκπομπής ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος ανέφερε, μεταξύ άλλων:

Νοιώθουμε την ανάγκη να μοιραστούμε μαζί σας τη χαρά μας για το ελπιδοφόρο γεγονός της επανέναρξης της τηλεοπτικής εκπομπής "APXONTAPIKI" που επί 19 συνεχή χρόνια μετεδίδετο με ιδιαίτερα υψηλή τηλεθέαση!

Μέσα στην καταχνιά της εποχής και την καταθλιπτική ατμόσφαιρα, το απρόσμενο αυτό νέο ήρθε να σκορπίσει αισιοδοξία και να αναπτερώσει το ηθικό. Από την πλευρά μας θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους εσάς, επώνυμους και ανώνυμους, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι επί δύο χρόνια, όσο κράτησε η απαγόρευση μετάδοσης της εκπομπής "Aρχονταρίκι", με συγκινητική μαχητικότητα και ποικίλους τρόπους εκφράσατε την αντίθεσή σας στην αναιτιολόγητη απόφαση της EPT. 


Halki Seminary discussed at Merkel-Erdoğan meet



Vercihan Ziflioğluvercihan.ziflioglu@hurriyet.com.tr






The issue of Heybeliada Halki Seminary was on the agenda during talks in Ankara on Feb. 25 during which German ChancellorAngela Merkel and Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan met with various spiritual leaders, according to sources. 

A source who did not want to be named told the Hürriyet Daily Newsthat the Halki Seminary issue was opened for discussion between Erdoğan, Merkel and Fener Greek Patriarch Bartholomew. “The Patriarch brought the topic to the agenda. Merkel said Germany was ready to provide the necessary support with [Greek Prime Minister] Samaras, while Erdoğan said they were ready to take responsibility for the reopening of the school on the condition that Greece would take two steps. However, he did not say what these steps are,” the source said. 

Διαβάστε τη συνέχεια

Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2013

Ανακοινωθέν για την συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη με Ερντογάν και Μέρκελ


Εκ του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Την Δευτέραν, 25ην Φεβρουαρίου 2013, η Α. Θ. Παναγιότης, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος, μετέβη εις Άγκυραν, ανταποκριθείς εις πρόσκλησιν του Εξοχ. κ. Recep Tayyip Erdoğan, Πρωθυπουργού της Τουρκίας, και μετέσχε συσκέψεως, διαρκείας μιας και ημισείας ώρας, η οποία επραγματοποιήθη εν τη Πρωθυπουργική Κατοικία κεκλεισμένων των θυρών τη συμμετοχή της πραγματοποιούσης επίσημον επίσκεψιν εις την χώραν Εξοχ. κ. AngelaMerkel, Καγκελλαρίου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, και της υπ’αυτήν αντιπροσωπείας, καθώς και πνευματικών αρχηγών και εκπροσώπων των εν Τουρκία μη Μουσουλμανικών Κοινοτήτων, του Μουφτή της Αγκύρας και συνεργατών του κ. Πρωθυπουργού.
Ο Πατριάρχης μετέφερεν εις αμφοτέρους τους Πρωθυπουργούς τον χαιρετισμόν και τας ευχαριστίας δια την πρόσκλησιν τόσον του Οικουμενικού Πατριαρχείου όσον και της περί αυτό εν Τουρκία Ομογενείας, των οποίων ανέπτυξε τα προβλήματα και τα αιτήματα εις τον χώρον των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδιαιτέρως της ελευθερίας θρησκείας, συνειδήσεως και θρησκευτικής εκπαιδεύσεως, ενώ επεσήμανε την ανάγκην του εμπράκτου σεβασμού της ισότητος όλων των πολιτών, λαϊκών και κληρικών, ως πολιτών της Χώρας, άνευ των εις βάρος των διακρίσεων και αδικιών του παρελθόντος. Ωσαύτως και οι λοιποί εκπρόσωποι των Μειονοτήτων κατά σειράν εξέθεσαν τα των Κοινοτήτων αυτών.
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και οι συνοδοί Αυτού Πανοσιολ. Διάκονος κ. Ιωακείμ, Υπογραμματεύς της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, και Εντιμολ. κ. Παντελεήμων Βίγκας, Άρχων Μ. Χαρτοφύλαξ και αιρετός εκπρόσωπος των Μειονοτήτων εις το Συμβούλιον της Γενικής Διευθύνσεως Βακουφίων, επέστρεψαν αεροπορικώς αυθημερόν περί το μεσονύκτιον εις την Πόλιν.

Χειροτονία πρεσβυτέρου στην Πατριαρχική Μονή Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Αστόρια


Εκ της Ι. Μονής
Την 24ην Φεβρουαρίου Κυριακήν του Τελώνου και Φαρισαίου, εγένετο με την ευχήν και την ευλογίαν του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, εις το καθολικόν της Ιεράς Μονής Οσίας Ειρήνης της Χρυσοβαλάντου, η χειροτονία του Διακόνου π. Μελετίου Μπουγά εις πρεσβύτερον. Πλήθος πιστών αυτή την ιδιαίτερη ημέρα κατέκλυσε τον Ιερό Ναό, από ομογενείς, οι οποίοι συμπροσευχήθησαν και ευχήθησαν εις τον νέον Ιερομόναχον.
Ο νεοχειροτονηθείς ιερομόναχος εν συγκινήσει και ευγνωμοσύνη πολύ, εις τον λόγον του ευχαρίστησε τον Οικουμενικόν Πατριάρχην δια την γενομένην εις αυτόν τιμήν να λάβει την χάριν της ιερωσύνης και να ενταχθεί εις τον ιερόν κλήρον της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας καθώς και για την αγάπην, την στοργήν του Πατριάρχου μας και το ανύστακτον ενδιαφέρον αυτού, δια την Ι.Μ. της Οσίας Ειρήνης και τους εν αυτή διακονούντας πατέρας και ευσεβές πλήρωμα αυτής.
Την χειροτονίαν, ετέλεσεν κατ’ εντολήν της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος με πάσα ιεροπρέπεια, λαμπρότητα και κατά την πατριαρχικήν τάξιν, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιερσέης κ. Ευάγγελος και απηύθυνε λόγους πατρικούς και συμβουλευτικούς εις τον χειροτονούμενον. Ιδιαιτέρως δε ετόνισεν ότι: «Το μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας δεν τελειώνει με το «Δι’ ευχών» αλλά συνεχίζεται καθ’ όλη την επίγεια ζωή του κληρικού ως διακονία και προσφορά εις τον σύγχρονον άνθρωπον ο οποίος εχει ανάγκη από στοργή, από αγάπη και λόγον παρακλήσεως και ελπίδος διότι ο λαός του Θεού σε εμάς αποβλέπει. Πρώτοι εμείς οι κληρικοί που είμαστε εντεταλμένοι να διακονούμε την Εκκλησίαν του Χριστού και τον λαό του Θεού να βιώνουμε το Ευαγγέλιον και να δίνουμε την καλή μαρτυρίαν του Θεανθρώπου Κυρίου ο οποίος είναι η ελπίς και η σωτηρία πάντων των περάτων της γής. Τέλος συνεβούλευσεν να μένουμε όλοι μας πιστοί εις την Αγίαν του Χριστού Μεγάλην Εκκλησίαν, το Οικουμενικόν μας Πατριαρχείον το οποίο προσφέρει ορθοδοξίαν ανα την οικουμένην».
Εν κατακλείδι λαβών τον λόγον ο Πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος π. Ιερόθεος, ευχαρίστησε από καρδίας τον Οικουμενικόν Πατριάρχην δια  την πατρικήν αυτού αγάπην και τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην δια την τέλεσιν του μυστηρίου της χειροτονίας, εις τον αδερφόν της μονής.


Το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη προς τον νεο Πατριάρχη Βουλγαρίας



Τις θερμές συγχαρητήριες ευχές του στο νεοεκλεγέντα Πατριάρχη Βουλγαρίας Νεόφυτο εξέφρασε με μήνυμά του, που αναγνώστηκε κατά την χθεσινή ενθρόνιση του, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Στο μήνυμα του ο Προκαθήμενος της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της Ορθοδοξίας, το οποίο μετέφεραν οι Μητροπολίτες Εδέσσης Ιωήλ και Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανος, εύχεται στο νέο Πατριάρχη Νεόφυτο όπως η ποιμαντορία του να είναι γόνιμη και καρποφόρα και να συνεχίσει "την μακράν παράδοσιν συνεργασίας και ενότητος μετά της ποδηγετησάσης εις Χριστόν, ανακηρυξάσης το αυτοκέφαλον και ανυψωσάσης τον προκαθήμενον αυτής εις την τιμήν της Πατριαρχικής αξίας Μητρός Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως".
Το μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη προς τον Πατριάρχη της Εκκλησίας της Βουλγαρίας:
Διαβάστε τη συνέχεια στο "amen.gr

Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2013

Ανακοινωθέν Οικουμενικού Πατριαρχείου


ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ

ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ


            Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρείαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τάς τακτικάς αὐτῆς συνεδρίας ἀπό τῆς Τετάρτης, 20ῆς, μέχρι καί τοῦ Σαββάτου, 23ης τ. μ.  Φεβρουαρίου 2013.

            Κατ᾿ αὐτάςθεωρήθησαν ἅπαντα τά ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένα θέματα καί ἐλήφθησαν ἐπ' αὐτῶν αἱ προσήκουσαι ἀποφάσεις.

            Ἐπίσης ἀνεγνώσθη ἔκθεσις τῆς εἰς Πάτμον ἀποσταλείσης Πατριαρχικῆς Ἐξαρχίας πρός θεώρησιν τῆς ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ καί Νήσῳ ἐκκλησιαστικῆς καταστάσεως, μεθ' ὅ ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος:
            α) ἀπήλλαξε τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Ἀντίπαν Νικηταρᾶν ἀπό τῶν καθηκόντων αὐτοῦ ὡς Ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου καί Πατριαρχικοῦ Ἐξάρχου Πάτμου,
            β) διώρισε τόν Ὁσιολ. Ἱερομόναχον κ. Κύριλλον, Ἐκκλησιάρχην τῆς Μονῆς, Τοποτηρητήν τῆς Ἡγουμενείας, καί
            γ) διώρισε τόν Σεβ. Μητροπολίτην Κώου καί Νισύρου κ. Ναθαναήλ, Πατριαρχικόν Ἐπίτροπον τῆς Ἱερᾶς Μονῆς καί τῆς Ἐξαρχίας Πάτμου.

Ἐν τέλει τῆς τελευταίας συνεδρίας, ἀντηλλάγησαν μεταξύ τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἰταλίας καί Μελίτης κυρίου Γενναδίου, ἐκ μέρους τῶν ἀποχωρούντων μελῶν τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου, καί τῆς Α. Θ. Παναγιότητος προσφωνήσεις καί ἀντιφωνήσεις ἐπί τῇ λήξει τῆς παρούσης συνοδικῆς περιόδου.

Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 24ῃ Φεβρουαρίου 2013
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου.

Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

ΝΕΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ Ο ΡΟΥΣΣΗΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ - ΜΙΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ






Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
Νέος Πατριάρχης της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Βουλγαρίας εξελέγη σήμερα με συντριπτική πλειοψηφία ο Μητροπολίτης Ρούσε Νεόφυτος. 
Θυμάμαι ότι είδα για πρώτη φορά τον εκλεγέντα σήμερα Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Βουλγαρίας στο Φανάρι τα Χριστούγεννα του 2008. Την δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων, στην Αίθουσα του Θρόνου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος δέχθηκε όμιλο προσκυνητών από την Εκκλησία της Βουλγαρίας, με επικεφαλής τον καλλιφωνότατο Σεβ. Μητροπολίτη Ρούσσης Νεόφυτο, τον Υπουργό Μεταφορών της χώρας και τον Νομάρχη Φιλιππουπόλεως. 
O Πατριάρχης μίλησε για την ενότητα της Ορθοδοξίας, η οποία επαναβεβαιώθηκε πανηγυρικώς κατά την Σύναξη των Προκαθημένων στο Φανάρι τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς και καλωσόρισε με θερμούς λόγους τους Βούλγαρους Ορθοδόξους, οι οποίοι επισκέφθηκαν την Πόλη με αφορμή την εορτή του Αγίου Στεφάνου, αφού ο ναός των Βουλγάρων, κοντά στο Φανάρι, είναι αφιερωμένος στον Πρωτομάρτυρα Στέφανο.

Διαβάστε την συνέχεια

Σε κλίμα συγκίνησης η χειροτονία του νέου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμονος



του Νίκου Παπαχρήστου

Σε κλίμα συγκίνησης τελέστηκε το πρωί της Κυριακής η χειροτονία του νέου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Παντελεήμονος, στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου.
Τη χειροτονία του νέου Μητροπολίτη τέλεσε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, συμπαραστατούμενος από τους Μητροπολίτες Ξάνθης Παντελεήμονα, Διδυμοτείχου Δαμασκηνό, Λαρίσης Ιγνάτιο, Νικαίας Αλέξιο, Σάμου Ευσεβίου, Νεαπόλεως Βαρνάβα, Δημητριάδος Ιγνάτιο, Κορίνθου Διονύσιο, Κοζάνης Παύλο, Μεσσηνίας Χρυσόστομο, Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμο, Πατρών Χρυσόστομο, Ζιχνών και Νευροκοπίου Ιερόθεο, Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμά, Λαγκαδά Ιωάννη, Κηφισίας Κύριλλο, Ιλίου Αθηναγόρα και τον Επίσκοπο Σαλώνων Αντώνιο, συμπροσευχομένων των Μητροπολίτων Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρου, Γλυφάδας Παύλου, Πειραιώς Σεραφείμ, Γουινέας Γεωργίου, εξάρχου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας στην Αθήνα, Ζάμπιας Ιωακείμ, Χαρτούμ Εμμανουήλ και του Επισκόπου Διαυλείας Γαβριήλ, Αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου.
Ως εκπρόσωπος της Κυβερνήσεως παρέστη ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης ενώ παρέστησαν εκπρόσωποι της Περιφερειακής και τοπικής Αυτοδιοικήσεως καθώς και πλήθος πιστών από την Ξάνθη και την Κομοτηνή.
Διαβάστε τη συνέχει και δείτε φωτογραφίες στο "amen.gr

Αποκατάσταση Κοινωνίας μεταξύ Πατριαρχείου Ιεροσολύμων-Πατριαρχείου Ρουμανίας


Των Νίκου Μαγγίνα και Νίκου Παπαχρήστου


Με επιτυχία στέφθηκε η διαμεσολαβητική προσπάθεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την αποκατάσταση των Κανονικών σχέσεων και της Ευχαριστιακής Κοινωνίας μεταξύ του Πρεσβυγενούς Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και του Πατριαρχείου Ρουμανίας.
Αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Θρόνου με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη και με την συμμετοχή του Αρχιγραμματέα της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, Αρχιμ.Βαρθολομαίου Σαμαρά μετέβησαν αρχικά στο Βουκουρέστι και ακολούθως στα Ιεροσόλυμα όπου συναντήθηκαν και είχαν διαβουλεύσεις με τους Πατριάρχες και Ιεράρχες των δύο Εκκλησιών.
Διαβάστε τη συνέχεια στο "amen.gr"

Η Εύερση της Κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου (24 Φεβρουαρίου)


Του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δορμπαράκη
«Η τίμια και σεβάσμια και στους αγγέλους κεφαλή πρώτα μεν βρέθηκε, κατ’ ευδοκία και φανέρωση του αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, από δύο μοναχούς στην οικία του Ηρώδη, όταν ήλθαν στα Ιεροσόλυμα για να προσκυνήσουν τον ζωηφόρο τάφο του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Από τους μοναχούς αυτούς την έλαβε κάποιος κεραμέας και την μετέφερε στην πόλη των Εμεσηνών. Επειδή αισθανόταν χαρά κι ευτυχία  στην καρδιά του μέσω αυτής ο κεραμέας, την τιμούσε εξαιρετικά. Έπειτα επειδή επρόκειτο να πεθάνει, την άφησε στην αδελφή του, αφήνοντας την εντολή να μην την μετακινεί ούτε να την ανοίγει, παρά μόνον να την τιμά. Και μετά τον θάνατο της γυναίκας, πολλοί δέχτηκαν την κεφαλή διαδοχικά ο ένας μετά τον άλλον. Τελευταία από όλους η κεφαλή του Προδρόμου περιήλθε σε κάποιο μοναχό και πρεσβύτερο Ευστάθιο, που ανήκε στην κακοδοξία των Αρειανών. Αυτός εκδιώχτηκε από τους ορθοδόξους από το σπήλαιο στο οποίο κατοικούσε, διότι καπηλευόταν τις ιάσεις που γίνονταν διά της τιμίας κάρας, λέγοντας ότι οφείλονται στην κακόδοξη πίστη του, γι’ αυτό κατά θεία οικονομία φεύγοντας άφησε την κάρα του θείου Προδρόμου στο σπήλαιο. Ήταν λοιπόν κρυμμένη εκεί, μέχρι των χρόνων του Μαρκέλλου, που ήταν αρχιμανδρίτης, επί της βασιλείας του Ουαλεντιανού του νέου και του επισκόπου Εμέσης Ουρανίου. Τότε ακριβώς, επειδή αποκαλύφθηκαν πολλά γι’ αυτήν, βρέθηκε να είναι σε υδρία, οπότε εισήχθη στην Εκκλησία από τον επίσκοπο Ουράνιο, ενεργώντας πολλές ιάσεις και θαύματα. Τελείται δε η σύναξη για την εύρεση της κάρας στο αγιότατο Προφητείο του Προδρόμου, που βρίσκεται στην περιοχή του Φωρακίου».
Διαβάστε τη συνέχεια στο "Ακολουθείν"

Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013

Ισπανίας Πολύκαρπος: Οι ιερείς έγιναν οικοδόμοι και ο επίσκοπος μένει στο ενοίκιο




Του Βασίλη Σπυρόπουλου, από το ένθετο της εφημερίδας «δημοκρατία» για την Ορθοδοξία

Η οικονομική κρίση έφερε στα πρόθυρα της απόγνωσης τον Νότο της Ευρώπης. Στο δυτικότερο κομμάτι του βρίσκεται η Ιβηρική Χερσόνησος, η οποία εδώ και τέσσερα χρόνια είναι στη δίνη του κυκλώνα. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της Ισπανίας κάνουν λόγο για 26% ανεργία, που αντιστοιχεί σε 6.000.000 ανθρώπους χωρίς εργασία!

Η Ισπανία είναι μία χώρα καθολικών, στην οποία όμως ζουν και εργάζονται και αρκετοί ορθόδοξοι. «Οι περισσότεροι ορθόδοξοι κατάγονται από χώρες της ανατολικής Ευρώπης και ήλθαν στην Ισπανία ως οικονομικοί μετανάστες, μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, για να δουλέψουν στον τομέα της οικοδομής, ο οποίος ήταν τότε (προτού ξεκινήσει η κρίση), το 2009, σε άνθηση» μας λέει ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Ισπανίας και Πορτογαλίας κ. Πολύκαρπος. Η κρίση έφερε τα πάνω κάτω. «Φανταστείτε ότι το μεροκάματο μέχρι το 2009 έφθανε τα 200 ευρώ, τώρα δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ» τονίζει ο κ. Πολύκαρπος, ο οποίος βρίσκεται στο πηδάλιο της Μητρόπολης Ισπανίας και Πορτογαλίας από το 2007. Η οικοδομική έξαρση συμπαρέσυρε κι άλλους τομείς της ισπανικής οικονομίας και η ευημερία ήταν έκδηλη. «Ο κόσμος ανοίχτηκε, αγόρασε σπίτια και αυτοκίνητα και τώρα πολλοί έχουν χάσει τη δουλειά και τα σπίτια τους» σημειώνει ο σεβασμιότατος, ο οποίος στερήθηκε της διακονίας τριών Ουκρανών κληρικών που αναγκάστηκαν να γυρίσουν στην πατρίδα τους.

Διαβάστε τη συνέχεια

Η επικίνδυνη αυτάρκεια


του Ιωάννη Καραβιδόπουλου, Ομότ. Καθηγητή Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., 
για το AMEN.GR


Είπε ο Κύριος αυτή την παραβολή: «Δύο άνθρωποι ανέβηκαν στο ναό για να προσευχηθούν. Ο ένας ήταν Φαρισαίος κι ο άλλος τελώνης. Ο Φαρισαίος στάθηκε επιδεικτικά κι έκανε την εξής προσευχή σχετικά με τον εαυτό του: “Θεέ μου, σ' ευχαριστώ που εγώ δεν είμαι σαν τους άλλους ανθρώπους άρπαγας, άδικος, μοιχός, ή και σαν αυτόν εδώ τον τελώνη. Εγώ νηστεύω δύο φορές την εβδομάδα και δίνω στο ναό το δέκατο απ' όλα τα εισοδήματά μου”. Ο τελώνης, αντίθετα, στεκόταν πολύ πίσω και δεν τολμούσε ούτε τα μάτια του να σηκώσει στον ουρανό. Χτυπούσε το στήθος του και έλεγε: “Θεέ μου, σπλαχνίσου με τον αμαρτωλό”. Σας βεβαιώνω πως αυτός έφυγε για το σπίτι του αθώος και συμφιλιωμένος με το Θεό, ενώ ο άλλος όχι· γιατί όποιος υψώνει τον εαυτό του θα ταπεινωθεί, κι όποιος τον ταπεινώνει θα υψωθεί» (Λουκ. 18, 10-14).
Δυο χαρακτηριστικούς τύπους ανθρώπων μας παρουσιάζει η σημερινή ευαγγελική περικοπή: Ένα Φαρισαίο και έναν τελώνη που προσεύχονται στο Ναό. Αποτελούν τους δυο αντίθετους πόλους της κοινωνίας της εποχής εκείνης. Ο ένας είναι ο ευσεβής και δίκαιος στα μάτια των ανθρώπων, ο γνώστης του Νόμου, ο ανήκων στην ομάδα των Φαρισαίων που ήταν η άρχουσα θρησκευτική τάξη. Ο άλλος είναι ο εκπρόσωπος της τάξεως των αμαρτωλών  των ανθρώπων που το επάγγελμά τους ήταν συνυφασμένο με την αρπαγή, τη βιαιότητα, την απομύζηση των υπαρχόντων του λαού. Τελώνης στη συνείδηση όλης της κοινωνίας της εποχής είναι ο έσχατος των αμαρτωλών.
Διαβάστε τη συνέχεια

Στήθος και Γόνατα


του Αρχιμ. Χρυσόστομου Χρυσόπουλου, για το ΑΜΕΝ.GR

Πολλούς τρόπους βρίσκουμε για να προσευχηθούμε. Από έναν βρήκαν και οι πρωταγωνιστές που θα μας αφηγηθεί ο Κύριος αύριο.  Είναι αυτός  που εξέφραζε τον καθένα ξεχωριστά, αλλά που μπορούμε να αντλήσουμε διδάγματα και από τους δύο.  Ο δρόμος τους έφτασε  ως τον Ναό, όπως και ο δικός μας,  εκεί που θα συμπροσευχηθούμε μ’ άλλα αδέλφια  μας.
  Το ένα από τα δύο πρόσωπα  που θα μας συστήσει αύριο ο Κύριος, δεν είδε τον συμπροσευχόμενό του ως αδελφό, αλλ’ ως  μέτρο σύγκρισης.  Οι νηστείες,  οι ελεημοσύνες, οι καλοσύνες ήταν γι’ αυτόν  οι διαφορές  που θα του εξασφάλιζαν  την δικαίωση  ενώπιον του Θεού.  Την απαιτούσε  άλλωστε με τα λόγια του τα πολλά. Φαρισαίος ήταν. Προσπαθούσε  να εκτονώσει  το αρρωστημένο θρησκευτικό του εγώ με καύχηση  για όσα έπραξε. Κομπασμός και αλαζονεία, γνωστό δείγμα προσευχόμενου ατόμου ακόμη και σε χριστιανούς του σήμερα.
Διαβάστε τη συνέχεια στο " amen.gr

Ο Άγιος Πολύκαρπος (23 Φεβρουαρίου)

Του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δορμπαράκη

«Ο άγιος Πολύκαρπος μαθήτευσε στον Θεολόγο και Ευαγγελιστή Ιωάννη μαζί με τον άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο. Μετά τον Βουκόλο, τον αγιότατο επίσκοπο Σμύρνης, χειροτονήθηκε από τους επισκόπους, αφού είχε προφητεύσει την είσοδό του στην ιερωσύνη ο μακάριος Βουκόλος. Συνελήφθη κατά τον διωγμό του Δεκίου και οδηγήθηκε στον ανθύπατο. Έκανε τον μαρτυρικό αγώνα του μέσα από τη φωτιά και έγινε δημιουργός εξαίσιων θαυμάτων. Διότι και προ της ιερωσύνης του γέμισε με την προσευχή του τις αποθήκες σίτου της γυναίκας που τον έθρεψε, τις οποίες προηγουμένως είχε αδειάσει για να καλύψει τις ανάγκες των πτωχών. Κι ακόμη σταμάτησε την ορμή μιας πυρκαϊάς, μετά την ανάρρησή του στην ιερωσύνη, όπως και με την ικεσία του προς τον Κύριο κατέβασε βροχή στην ξεραμένη γη και πάλι τη σταμάτησε, όταν έβρεχε διαρκώς. Τελείται δε η σύναξή του στην αγιότατη μεγάλη Εκκλησία».

Η χριστοκεντρικότητα της ζωής του αγίου Πολυκάρπου είναι το κύριο στοιχείο που θίγει η υμνολογία της εορτής του. Αξιοποιώντας ο υμνογράφος το ίδιο το όνομά του: Πολύκαρπος, βλέπει τον άγιο ως  το πολύκαρπο στάχυ, που βλάστησε από τον σπόρο που φύτευσε στη γη ο Χριστός, όπως και ως το πολύκαρπο κλήμα που προεκτείνει την άμπελο Χριστό. Ήδη από τα πρώτα στιχηρά του εσπερινού ακούμε: «Όταν ο καρπός της Παρθένου και πηγή ζωής σπόρος έπεσε στη γη, τότε βλάστησε σένα ως πολύκαρπο στάχυ» («Ότε της Παρθένου ο καρπός και ζωαρχικώτατος σπόρος εις γην ενέπεσε, τότε σε πολύκαρπον στάχυν εβλάστησε»)∙ «Όταν υψώθηκε πάνω στο ξύλο του Σταυρού η αληθινή άμπελος που κρεμάστηκε, τότε άπλωσε εσένα ως κατάκαρπο κλήμα, που κόπηκε από το δρεπάνι του σεπτού μαρτυρίου» («Ότε επί ξύλου τουο Σταυρού, η αληθινή κρεμασθείσα υψώθη άμπελος, τότε σε κατάκαρπον κλήμα εξέτεινε, τη δρεπάνη τεμνόμενον σεπτού μαρτυρίου»). Ο υμνογράφος με άλλα λόγια κατανοεί τον άγιο Πολύκαρπο όχι ως ένα ήρωα απλώς της πίστεως, αλλά ως προέκταση της ζωής και της σταυρώσεως του Κυρίου, ως τίμιο μέλος του αγίου σώματός Του, ως ένα με Εκείνον, συνεπώς στο πρόσωπο του αγίου Πολυκάρπου βλέπει τον ίδιο τον Κύριο.

Διαβάστε τη συνέχεια στο "Ακολουθείν"

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Καλημέρα Χριστέ μου... Η αληθινή ιστορία του Συμεών

Από το βιβλίο «Ασκητές μέσα στον κόσμο», εκδ. Ιερόν Ησυχαστήριον Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, Μεταμόρφωσις Χαλκιδικής 2008.


Το 1922 ήρθε από την Μικρασία με τους πρόσφυγες ένα ορφανό Ελληνόπουλο, ονόματι Συμεών. Εγκαταστάθηκε στο Πειραιά σε μια  παραγκούλα και εκεί  μόνο του. 
 ίχε ένα καροτσάκι και έκανε τον αχθοφόρο, μεταφέροντας πράγματα στο λιμάνι. Γράμματα δεν ήξερε ούτε πολλά πράγματα από την πίστη μας. Είχε την μακάρια απλότητα και πίστη απλή και απερίεργη. Όταν ήλθε σε ηλικία γάμου νυμφεύθηκε, έκανε δυό παιδιά και μετακόμισε με την οικογένειά του στη Νίκαια.

     Κάθε πρωί πήγαινε στο λιμάνι του Πειραιά για να βγάλει το ψωμάκι του. Περνούσε όμως κάθε μέρα, το πρωί, από το ναό του αγίου Σπυρίδωνος, έμπαινε μέσα, στεκόταν μπροστά στο τέμπλο, έβγαζε το καπελάκι του και έλεγε: «Καλημέρα Χριστέ μου, ο Συμεών είμαι. Βοήθησέ με να βγάλω το ψωμάκι μου».

    Το βράδυ που τελείωνε τη δουλειά του ξαναπερνούσε από την Εκκλησία, πήγαινε πάλι μπροστά στο τέμπλο και έλεγε:

«Καλησπέρα Χριστέ μου, ο Συμεών είμαι. Σ’ ευχαριστώ που με βοήθησες και σήμερα». Και έτσι περνούσαν τα χρόνια του ευλογημένου Συμεών. Περίπου το έτος 1950 όλα τα μέλη της οικογενείας του αρρώστησαν από φυματίωση και κοιμήθηκαν εν Κυρίω. Έμεινε ολομόναχος ο Συμεών και συνέχισε αγόγγυστα τη δουλειά του αλλά και δεν παρέλειπε να περνά από τον άγιο Σπυρίδωνα να  καλημερίζει και να καλησπερίζει τον Χριστό, ζητώντας τη βοήθεια Του και ευχαριστώντας Τον.

     Όταν γέρασε ο Συμεών, αρρώστησε. Μπήκε στο Νοσοκομείο και νοσηλεύτηκε περίπου για ένα μήνα. Μια προϊσταμένη από την Πάτρα τον ρώτησε κάποτε:

-Παππού, τόσες μέρες εδώ μέσα δεν ήρθε κανείς να σε δει.  Δεν έχεις κανένα δικό σου στον κόσμο;
-Έρχεται, παιδί μου, κάθε πρωί και απόγευμα ο Χριστός και με παρηγορεί. 
–Και τί σου λέει, παππού; «Καλησπέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι, κάνε υπομονή». Η Προϊσταμένη παραξενεύτηκε και κάλεσε τον Πνευματικό της, π. Χριστόδουλο Φάσο, να έρθει να δει τον Συμεών μήπως πλανήθηκε. Ο π. Χριστόδουλος τον επισκέφθηκε, του έπιασε κουβέντα, του έκανε την ερώτηση της Προϊσταμένης και ο Συμεών του έδωσε την ίδια απάντηση.Τις ίδιες ώρες πρωί και βράδυ, που ο Συμεών πήγαινε στο ναό και χαιρετούσε τον Χριστό, τώρα και ο Χριστός χαιρετούσε τον Συμεών.

Τον ρώτησε ο Πνευματικός:

-Μήπως είναι φαντασία σου; – Όχι, πάτερ, δεν είμαι φαντασμένος, ο Χριστός είναι.

-Ήρθε και σήμερα;
-Ήρθε. 
-Και τί σου είπε;
-Καλημέρα Συμεών, ο Χριστός είμαι. Κάνε υπομονή, σε τρείς ημέρες θα σε πάρω κοντά μου πρωί-πρωί.

Ο Πνευματικός κάθε μέρα πήγαινε στο Νοσοκομείο, μιλούσε μαζί του και έμαθε για τη ζωή του. Κατάλαβε ότι πρόκειται περί ευλογημένου ανθρώπου. Την τρίτη ημέρα πρωί-πρωί πάλι πήγε να δει τον Συμεών και να διαπιστώσει αν θα πραγματοποιηθεί η πρόρρηση ότι θα πεθάνει. Πράγματι εκεί που κουβέντιαζαν, ο Συμεών φώναξε ξαφνικά: «Ήρθε ο Χριστός», και εκοιμήθη τον ύπνο του δικαίου…


"O Ντοστογιέφσκι και η ηθική", του Μητροπολίτου Περγάμου Ιωάννου


«Δεν μπορώ να πω πως ο Ντοστογιέφσκι ήταν καλός η ευτυχισμένος άνθρωπος... Ήταν κακός, διεφθαρμένος και γεμάτος ζήλεια. Όλη του τη ζωή ήταν θύμα του πάθους, που θα τον είχε κάνει γελοίο και δυστυχισμένο, αν ήταν λιγότερο έξυπνος και λιγότερο κακός. Στην Ελβετία, μπροστά στα μάτια μου, φέρθηκε τόσο άσχημα στον υπηρέτη του, που ο άνθρωπος επαναστάτησε και του είπε: «μα κι εγώ είμαι άνθρωπος». Θυμάμαι πόση εντύπωση μου έκαναν αυτά τα λόγια... Ειπωμένα σε κάποιον που πάντα δίδασκε το αίσθημα της ανθρωπιάς στην υπόλοιπη ανθρωπότητα».
Τα λόγια αυτά ανήκουν στον Στράχοβ, έναν άνθρωπο που γνώριζε καλά τον Ντοστογιέφσκι (βλέπε Gerarld Abraham, Dostoyevski) στηρίζονται όμως σε μια παρεξήγηση: ο Ντοστογιέφσκι ποτέ δεν θέλησε να διδάξει στην ανθρωπότητα την καλοσύνη και την ανθρωπιά. Ο Ντοστογιέφσκι δεν υπήρξε ποτέ ηθικολόγος, αντίθετα, θα μπορούσαμε να ισχυρισθούμε ότι συνειδητά και συστηματικά σε όλο του το έργο δεν έκανε τίποτε άλλο από το να μάχεται την Ηθική σε βαθμό προκλητικό. Αλλά ας μη σπεύσουμε να συμπεράνουμε από αυτό ότι ο Ντοστογιέφσκι ήταν κήρυκας του αμοραλισμού. Ο Ντοστογιέφσκι είχε το πάθος της αλήθειας. Είχε τη δύναμη να διεισδύσει στην ανθρώπινη συμπεριφορά και να μας αποκαλύψει με τον πιο δραματικό και συγχρόνως πειστικό τρόπο ότι αυτό που η Ηθική μας παρουσιάζει σαν «ηθικό» δεν είναι ποτέ αμιγώς «καλό», και ότι ο άνθρωπος ποτέ δεν μπορεί να εξαλείψει το κακό με την Ηθική, αφού κανένας απολύτως δεν μπορεί να είναι αμιγώς καλός. Επιπλέον, σε όλο του το έργο δεν έπαυσε να διακηρύττει ότι στο που μετράει στην ανθρώπινη ύπαρξη και συμπεριφορά δεν είναι η ηθική, αλλά η ελευθερία, και πως μόνον ό,τι είναι ελεύθερο είναι αληθινά καλό. Αυτό που θέλει να πει στους ανθρώπους ο Ντοστογιέφσκι είναι ότι η διάκριση των ανθρώπων σε «καλούς» και «κακούς» είναι βασισμένη σε ένα ψέμα και ότι ο μόνος τρόπος να νικηθεί το κακό είναι να το πάρει κανείς ελεύθερα επάνω του. Ο Ντοστογιέφσκι δεν είναι αμοραλιστής, αφού δεν παύει να περιγράφει το κακό ως τραγικότητα και συμφορά για τον άνθρωπο. Είναι όμως αντιμοραλιστής, διότι πιστεύει βαθιά ότι η Ηθική δεν μπορεί να οδηγήσει ποτέ στη λύτρωση του ανθρώπου από το κακό.
Στην ομιλία αυτή θα προσπαθήσω, στον λίγο χρόνο που έχω στη διάθεσή μου, να αναλύσω τη θέση αυτή επικεντρώνοντας την προσοχή μας σε δύο κυρίως σημεία: α) στο πρόβλημα του καλού και του κακού και β) στο θέμα της ελευθερίας. Θα προσπαθήσω στο τέλος να κάνω μια θεολογική αποτίμηση της θέσεως του Ντοστογιέφσκι έναντι του προβλήματος της ηθικής.
Διαβάστε τη συνέχεια

Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ο Αρχιμ. Παντελεήμων Μουτάφης

φωτογραφία από τη "Φωνή της Ξάνθης"
Νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής εξελέγη, από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Αρχιμ. Παντελεήμων Μουτάφης, Πρωτοσύγκελλος της  Μητροπόλεως Ξάνθης.

Η διαδικασία του τριπροσώπου και της τελικής ψηφοφορίας εξελίχθηκε ως ακολούθως:

Τριπρόσωπο

Αρχιμ. Παντελεήμων Μουτάφης έλαβε 39 ψήφους 
Αρχιμ. Κωνστάντιος Παναγιωτακόπουλος έλαβε 39 ψήφους
Βρεσθένης Θεόκλητος έλαβε 38 ψήφους

Τελική ψηφοφορία

Αρχιμ. Παντελεήμων Μουτάφης έλαβε 29 ψήφους 
Αρχιμ. Κωνστάντιος Παναγιωτακόπουλος έλαβε 25 ψήφους
Βρεσθένης Θεόκλητος έλαβε 23 ψήφους

Ιδεολογία και αγάπη


Του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δορμπαράκη

Πρό καιροῦ παραβρέθηκα σέ μία συζήτηση, ἡ ὁποία ἀποδείχθηκε πολλαπλῶς χρήσιμη γιά τήν ἐπισήμανση τοῦ ποῦ ἔγκειται τό βασικό πρόβλημα τοῦ ἀνθρώπου. Γιά τήν ἀκρίβεια, μοῦ δόθηκε ἡ δυνατότητα νά ἐπιβεβαιώσω γιά μία ἀκόμη φορά τό πρόβλημα αὐτό, γεγονός βέβαια πού μοῦ δημιούργησε καί πάλι ἀπαισιόδοξες σκέψεις γιά τήν πορεία μας ὡς ἀνθρώπων. Συγκεκριμένα, οἱ συζητητές μιλοῦσαν γιά τά φλέγοντα ἐθνικά μας θέματα, ὁπότε σέ κάποια στιγμή ὁ ἕνας εἶπε ὅτι γιά τό συζητούμενο θέμα ἔχει κυκλοφορηθεῖ ἕνα πολύ ὡραῖο βιβλίο πού δίνει κατατοπιστικές πληροφορίες. Πρότεινε μάλιστα νά τό δώσει στόν συνομιλητή του πρός ἐνημέρωση. ῾Ο ἄλλος ἔδειξε ἐνδιαφέρον, ἀλλά μόλις ἔμαθε τόν συγγραφέα τοῦ βιβλίου, κούνησε ἀρνητικά τό κεφάλι παρατηρώντας: ῾῎Οχι, δέν τό θέλω οὔτε πρόκειται ποτέ νά τό διαβάσω. Δέν ἀνήκει ὁ συγγραφέας στόν δικό μου χῶρο᾽.

Ἡ ἀπάντηση πού δόθηκε νομίζουμε ὅτι ἐκφράζει αὐτό πού συνιστᾶ τήν τραγικότητά μας ὡς ἀνθρώπων καί ἐπισημαίνει τό καίριο πρόβλημά μας: δέν μᾶς ἐνδιαφέρει στήν πραγματικότητα ἡ ἀλήθεια, δέν ψάχνουμε νά δοῦμε ὅλες τίς διαστάσεις τῶν θεμάτων πού μᾶς ἀπασχολοῦν, ἀλλά κινούμαστε μέ προκατασκευασμένες ἀντιλήψεις. Προσεγγίζουμε δηλαδή τά πράγματα ἀλλά καί τούς ἀνθρώπους μέ ἰδεολογικές προϋποθέσεις, ὁπότε βλέπουμε μόνον ὅ,τι θέλουμε νά δοῦμε καί ὄχι ὅ,τι πράγματι παρουσιάζεται ἐνώπιόν μας. Θά λέγαμε μέ ἀρκετή βεβαιότητα ὅτι βρισκόμαστε μᾶλλον μπροστά σέ μία τύφλωση τοῦ ἀνθρώπου.

Διαβάστε τη συνέχεια στο "Ακολουθείν"


Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΤΟ ΝΙΧΩΡΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ





Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου 
φωτογραφίες: Στέλιος Γιανσακίδης 
Ο 'Αγιος Νεομάρτυς Θεόδωρος ο Βυζάντιος αποφάσισε - κυριολεκτικώς - εν εσχάτοις χρόνοις, να επισκεφθεί τον γενέθλιο τόπο του, το Νιχώρι του Βοσπόρου. 
Ο Άγιος ήταν άγνωστος στον τόπο του, μέχρι που πριν λίγα χρόνια ο Σεβ. Μυτιλήνης Ιάκωβος έστειλε, διά του εκ Νεοχωρίου καταγομένου Μητροπολίτου Πριγκηποννήσων Ιακώβου, μία εικόνα του Νεομάρτυρος στην Ρωμάιϊκη Κοινότητα του Νεοχωρίου. Τότε αποκαλύφθηκε η σχέση του τόπου του μαρτυρίου του Αγίου (Λέσβος) με την γενέθλια γη του (Νιχώρι). Και ο πρόεδρος της Κοινότητας της Κουμαριώτισσας, ο ανύστακτος Λάκης Βίγκας, καθιέρωσε τον εορτασμό του, μετά από έρευνα όλων των σχετικών πηγών και ταυτόχρονα με ευλάβεια και συναίσθηση της ισχυρής παρουσίας του Νεομάρτυρος, ο οποίος ως δρόσος Αερμών ανέψυξε την μοναξιά των λιγοστών Ρωμιών του Νιχωριού. 
Διαβάστε τη συνέχεια

Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013

Πανήγυρις Ιεράς Μονής Αγίου Παύλου (Αγίου Όρους)



Εκ της Μητροπόλεως Ρόδου
Της πανηγύρεως της Ιεράς Μονής Αγίου Παύλου του Αγίου Όρους, κατόπιν σχετικής προσκλήσεως,  προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, κατά την Εορτής της Υπαπαντής τοῦ Κυρίου, την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου (2 Φεβρουαρίου κατά το παλαιό ημερολόγιο).
Την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου έγινε η υποδοχή του Σεβασμιωτάτου στην Ιερά Μονή, από τον Καθηγούμενο παν/τατο Αρχιμανδρίτη Παρθένιο και την Αδελφότητα. Ο Σεβασμιώτατος στην αντιφώνηση του ευχαρίστησε τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. ΒΑΡΟΛΟΜΑΙΟ για την παρασχεθείσα άδεια, αναφέρθηκε στους παλαιούς δεσμούς του με την Ιερά Μονή και τους Πατέρες της και εξέφρασε τις ευχαριστίες του για την πρόσκληση και την φιλόφρονα υποδοχή.
Ο Σεβασμιώτατος προέστη της Ιεράς Ἀγρυπνίας κατά την οποία έψαλλαν οι Αδελφότητες των Δανιηλαίων και των Θωμάδων, και ετέλεσε την Θεία Λειτουργία. Επίσης εχοροστάτησε κατά τον μεθέορτο Εσπερινό και προέστη του κτιτορικοῦ Μνημοσύνου. Την επομένη (16 Φεβρουαρίου) ελειτούργησε κατά τα Κτιτορικά, συλλειτουργούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κατάγκας κ. Μελετίου.